Wykonywanie raportów

Wykonywanie raportów

Aby wykonać raporty należy:

  • Z menu Narzędzia wybrać Raport ...

    albo

  • użyć klawisza F10
  • Otworzy się pole dialogu Raporty

    • Można teraz zmienić zdefiniowane wcześniej raporty jak to opisano w Konfiguracja raportów.
    • Jeśli po wprowadzeniu zmian nie naciśnie się przycisku Zapisz to zmiany te będą ważne tylko dla bieżącego wykonania raportów.
    • Zaznaczając odpowiednie pozycje (P-K, Czas, Ilość, Suma) można zmienić treść raportu. Jeśli żadna z tych pozycji nie będzie zaznaczona, to dany raport nie będzie się wykonywał. Jeśli po wprowadzeniu zmian nie naciśnie się przycisku Zapisz to zmiany te będą ważne tylko dla bieżącego wykonania raportów.
    • Należy określić datę, dla której będzie wykonywany raport. Domyślnie jest to data otwartego wykresu. Następnie należy określić przedział czasu dla którego będzie wykonywany raport (Cała doba, Wszystkie zmiany, I-sza zmiana, II-ga zmiana, III-cia zmiana)
    • Wybrać formę raportu (Jedna kolumna, Dwie kolumny)
    • Nacisnąć przycisk OK
  • Otworzy się nowe okienko, które zostanie wypełnione treścią raportu (patrz rysunek 15.3). Tworzony będzie jeden zestaw raportów dla wszystkich dziesięciu raportów (jeśli tylko zostały skonfigurowane i wybrane do raportowania). Źródłem danych dla generowanego raportu jest źródło danych wybrane dla aktualnego okna (Dysk twardy lub Rejestrator). Generowanie raportu dla skomplikowanych danych może trwać dość długo. Tworzenie raportu może być przerwane poprzez naciśnięcie przycisku Stop.
Po przejrzeniu można:

  • Wydrukować raport naciskając przycisk Drukuj

    albo

  • Zapisać go do pliku naciskając przycisk Do pliku
Aby zakończyć pracę z raportami należy nacisnąć przycisk Koniec.

Figure: Przykładowy widok raportu
Image l21

generated on shrek in 0,008 seconds